قیمت دستگاه پول شمار دست دوم

قیمت دستگاه پول شمار دست دوم به عوامل مختلفی بستگی دارد،توصیه ما به شما این است که هیچوقت بدون شناخت بخش های مختلف این دستگاه اقدام به خرید دست دوم این دستگاه های پول شمار نکنید.

دستگاههای پول شمار دست دوم معمولا به دو صورت کارکرده و یا اگر بخواهیم دقیق تر بگوئیم کارکرده اروپا (استوک اروپا) و کارکرده ایران موجود هستند. معمولا فروشندگان تکیه بر استوک اروپا می کنند و با تمیز کردن این دستگاهها به مشتری این حس را تلقین می کنند که دست دوم اروپا بهتر از دست دوم ایرانی آن است حال آنکه هیچ فرقی در این بین نیست و اگر به قول معروف کلاه خودمان را قاضی کنیم متوجه می شویم که هر دو این دستگاهها کارکرده و احتمالا در بیشتر مواقع کار سنگینی از آن ها کشیده اند.

اما اگر بخواهیم این توضیحات سطحی را کنار بگذاریم می توانیم با شناخت بهتر اجزای این دستگاهها خرید مطمئن تری داشته باشیم.

دستگاه پول شمار چیست ؟

شاید برای شما جالب باشد که اولین دستگاهی که جهت شمارش پول ساخته شد به سال ۱۹۸۰ در انگلستان بر میگردد و حالا پس از سالها انواع این دستگاه در مدل های مختلف در دنیا در حال فروش و کار کردن است.

این روزها دستگاه پولشمار جز اصلی هر کسب و کاری است. بخش مالی شرکت های بزرگ و یا یک فروشگاه معمولی به یک دستگاه اسکناس شمار نیاز دارند . این دستگاهها در چند نوع در بازار وجود دارند اعم از دستگاه پوشمار کوچک انگشتی که به تازگی وارد بازار ایران شده اند، دستگاه اسکناس شمار رومیزی و دستگاه های ایستاده که برای مصارف اداری و بانکی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند که هزینه بالا تری هم نسبت به سایر دستگاههای که ذکر شد دارند .

گفتن این نکته ضروری است که در حال حاضربعضی از دستگاههای پول شمار رایج در بازار توانایی شمارش دلار را هم دارا می باشند .

 

دستگاه پوشمار چگونه کار می کند؟

 

دستگاه پولشمار به وسیله حسگرهایی که در نقاط مختلف این دستگاهها جایگذاری شده است  توانایی شمارش و همچنین همزمان امکان تشخیص تقلبی بودن آن ها را هم دارد.

با توجه به اینکه ما برای دستگاه های اسکناس شمار  هزینه زیادی می کنیم همواره اولویت ما در مواقعی که مشکلی پیش می آید بیشتر تعمیر است .

 

بخش های مختلف دستگاه پول شمار

با توجه به مقدماتی که برای شما گفتیم هر مدلی از این دستگاهها مشکلات خاصی در مواقع خرابی و تعمیر دارند مشکلاتی که بعد از تعمیر شما به عنوان خریدار دستگاه پول شمار دست دوم باید به آنها توجه کنید .

 

  • برد اصلی دستگاه اسکناس شمار بر اثر مرور زمان دچار خاک گرفتگی و جرم می شود و گاهی قطعات معیوب تعمیر و تعویض می شوند .
  • یونیت کاغذ کش دستگاه نیز بر اثر  کثیفی اسکناس های موجود در ایران مستهلک می شود و توانایی کشیدن اسکناس را از دست می دهد.
  • مدار تغذیه
  • فن های دستگاه پولشمار که وظیفه خاک گیری را بر عهده دارند .
  • سنسور های نوری که حساس ترین بخش این دستگاهها هستند.
  • در دستگاههای پولشمار ایستاده پمپ مکش حتما چک شود.
  • تسمه،موتور و چرخ دنده های دستگاه پول شمار حتما چک شود زیرا این قطعات بیشترین فعالیت را در این دستگاهها بر عهده دارند.

در پایان از شما تشکر می کنیم که تا پایان مقاله قیمت دستگاه پول شمار دست دوم با ما همراه بودید .نظرات و پیشنهادات خود را با در میان در همین مقاله در میان بگذارید و همچنین جهت استعلام و مشاوره های رایگان با شماره های تماس ما در ارتباط باشید .

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت‌گذاری شده‌اند *